Thursday, April 24, 2008

သုည

(၁)

သူမကေမးတယ္…ဒီကဗ်ာရဲ့အဓိပၸယ္ကဘာလဲ?

သူက ျပန္ေျဖသည္။

“ကဗ်ာတစ္ပုဒ္က သုညတစ္လုံးေလ…..ဖတ္တဲ့သူဆိုတဲ့ ၁ ဆိုတဲ့ကိန္းဂဏန္းေနာက္မွာပဲ အသုံးခ်တတ္သလို အက်ိဳးရွိတာေလ” တဲ့….

ကဗ်ာေရးသူက မိမိေရးထားေသာကဗ်ာကို အဓိပၸယ္ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ အႏုပညာရာဇဝတ္မႈတစ္ခုက်ဴးလြန္မႈႏွင့္ တူသည္။

ပန္းတစ္ပြင့္၏ အလွကိုအေသးစိတ္သိလိုသည့္အတြက္ ပြင့္ဖတ္တစ္ဖတ္ျခင္းကို ေျခြခ်၍ ၾကည့္သလိုမ်ိဳး…ေနာက္ဆုံးေတာ့လက္ထဲတြင္ ရုိးတံေငါင္စင္းစင္းေလးသာ က်န္ရစ္ေပမည္။ ကဗ်ာဆရာမ်ားသည္လည္း သူတို႔သီကုံးထားေသာ ကဗ်ာကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ အဓိပၸယ္ဖြင့္ဆိုရွင္းလင္းျခင္း အလုပ္ကို မႏွစ္ၿမိဳ႕တတ္ၾက။ မတူညီေသာလူမ်ား သူေရးထားေသာကဗ်ာကို မတူညီသည့္႐ႈ႕ေထာင့္ကၾကည့္ကာ သူတို႔ခံစားခ်က္အတုိင္း အဓိပၸယ္ဖြင့္ဆိုသည္ကိုပင္ ေက်နပ္တတ္ၾကသည္။

(၂)

သူမက လက္ညိႈးထုိး၍ျပသည္။

ျမင္ကြင္း၌ ပိုးတုံးလုံးေလးတစ္ေကာင္ ပိုးေကာင္ဘဝေနာက္ဆုံးအဆင့္အျဖစ္ကလြတ္ေျမာက္ရန္ ႀကိဳးစား၍ သူ၏ အခြံကိုခၽြတ္ေနသည္။ သူ႔တစ္ကိုယ္လုံး နတ္ပူးသလိုတုန္ရီကာ ပိုးတုံးလုံးေလး အရမ္းပင္ပန္းေနေၾကာင္းသိသာေနသည္။

သူမက …သနားပါတယ္..အခြံကိုကူၿပီးခၽြတ္ေပးလိုက္မယ္ေနာ္…

သူဝင္တားရသည္။ ပိုးတုံးလုံးသည္ အေတာင္ပံေရာင္စုံမ်ားျဖန္႔ကာ ေပ်ာ္ျမဴးေနမည့္ လိပ္ျပာအဆင့္သို႔မေရာက္ႏို္င္ေတာ့ေပ။ ပိုးေကာင္ဘဝျဖင့္ပင္ သူ႔ဘဝနိဂုံးသတ္သြားလိမ့္မည္။ တစ္ခ်ိဳ႕အရာမ်ားသည္ သူတစ္ပါးကူညီ၍ ရရွိျခင္းထက္ ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးစားရယူျခင္းျဖင့္ ပိုမိုအႏွစ္သာရရွိေသာ ဘဝတစ္ခုသို႔ေရာက္ရွိႏိုင္သည္။ ေလာက၌ လိပ္ျပာဘဝမေရာက္ေသာ ပိုးတုံးလုံးအေရအတြက္အဘယ္မွ်ရွိ ၿပီနည္းး?

(၃)

ရြာတစ္ရြာတြင္ အသက္အရြယ္အိုမင္းေသာ္လည္း သားသမီးမထြန္းကားေသာ လယ္သမားဇနီးေမာင္ႏွံရွိသည္။ သူတို႔သည္ ပတ္ဝန္းက်င္က လူမ်ား မိသားစုသိုက္သိုက္ဝန္းဝန္းေနသည္ကို အားက်၍ ကေလးရူးရူးေေနၾကသည္။ ေဘးလူမ်ားကလည္း သူတို႔ေတြ ကံဆိုးလွခ်ည္လားဟု စုတ္တသတ္သတ္ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ေန႔တြင္ သူတို႔၌ သားေလးတစ္ဦး ထြန္းကားလာသည္။

ပတ္ဝန္းက်င္က သူတို႔ေတြ ကံေကာင္းလွခ်ည္လားဟု ဆိုျပန္သည္။

တစ္ခါ ထိုသားေလး အသက္ရွစ္ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ ျမင္းေပၚမွလိမ့္က်ကာ ေျခတစ္ဘက္ဆာသြားျပန္သည္။

ပတ္ဝန္းက်င္က ကံဆိုးလိုက္တဲ့ အဘိုးအိုလင္မယားဟု ညည္းက်ျပန္သည္။

ဒီလိုႏွင့္ကေလးက အသက္ ၁၈ႏွစ္ျပည့္လာခဲ့သည္။ သူတို႔တိုင္းျပည္၏ စစ္ပြဲအတြက္ စစ္သားစုေဆာင္းရာတြင္ ေျခတစ္ဖက္ဆာေနေသာသူမွလြဲ၍ တစ္ရြာလုံးမွာရွိသည့္ လူငယ္မ်ား စစ္တြင္းသို႔ အတင္းအၾကပ္ေခၚေဆာင္သြားခံရသည္။

ပတ္ဝန္းက်င္ က ကံေကာင္းလိုက္တဲ့ အဘိုးအိုလင္မယားဟု ညည္းတြားၾကျပန္သည္။

တစ္ကယ္ေတာ့ ကံေကာင္းျခင္း ဆိုးျခင္းသည္ လည္ပတ္ေနေသာ စက္ဝိုင္းတစ္ခုႏွင့္သာခပ္ဆင္ဆင္တူေလသည္။

(၄)

ေရာ့ခ္ကြ…ဟစ္ေဟာ့ပ္ကြ… ေမာ္ဒန္ကြ…ရီရယ္လစ္ဇင္ကြ…အာဆင္နယ္ကြ..မန္ယူကြ… စသည္ျဖင့္ တစ္စုံတစ္ရာ၏ လႊမ္းမိုးမႈကို ခံယူကာ ကိုယ့္အတၱေနာက္ ေရွ႕ေနလိုက္သလိို တစ္ေကာက္ေကာက္လိုက္ရင္း ပတ္ဝန္းက်င္က မတူညီေသာ အေတြးအေခၚအယူအဆရွိသူတို႔ႏွင့္ လူတို႔သည္ အားအားယားယား ရန္ျဖစ္တတ္ၾကသည္။ တစ္ကယ္ေတာ့ အာကာသယဥ္တစ္ခုခုမွ ကမၻာေျမထုဆီသို႔ ငုံ႔ၾကည့္သည့္အခါ လူဆိုသည္မွာ အစက္အေျပာက္အျဖစ္ေတာင္ ေတြ႔ရတတ္သည္မဟုတ္ေပ။ တိုေတာင္းေသာ အခ်ိန္ခဏအတြင္း ဖြင့္ထားေသာစိတ္တံခါးမ်ားျဖင့္ မနက္သစ္မ်ားကိုႏႈတ္ဆက္ကာ ေဘာင္မခတ္တတ္ေသာမ်က္လုံးမ်ားျဖင့္ လူသစ္၊ စိတ္သစ္၊ အေတြးအျမင္သစ္ မ်ားကိုႀကိဳဆိုသင့္သည္။ တစ္ကယ္ေတာ့ အရာအားလုံးတြင္ အေကာင္းအဆိုး အနိမ့္အျမင့္ ဒြန္တြဲေနတတ္ေလသည္။

No comments:

Post a Comment