Friday, August 1, 2008

အဘိုးအို


အဘိုးအိုတြင္ အိမ္ (သို႔) တဲတစ္လုံးရွိသည္။ သူ႔တဲ၏ေဘးပတ္ဝန္းက်င္တြင္ စမ္းေခ်ာင္းတစ္ခုက တသြင္သြင္စီးဆင္းလွ်က္… သူစိတ္ညစ္ညဴးသည့္အခါတိုင္း စီးဆင္းေနေသာစမ္းေခ်ာင္းထဲတြင္ ေရစိမ္ေလ႔ရွိကာ သူ႔စိတ္အစဥ္ကို ျပန္လည္သန္႔စင္တတ္သည္။ စကၠန္႔တိုင္းတြင္ စီးဆင္းခဲ့ေသာေရမ်ားသည္ အတိတ္၊ အခုသူ႔ကိုယ္ကို ပြတ္တိုက္ထိေတြ႕ေနေသာ ေအးစက္ေနသည့္အေတြ႕သည္ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ကေတာ့ စမ္းေခ်ာင္း၏အထက္ပိုင္းမွ သူ႔ဆီသို႔ေျဖးညွင္းစြာတိုးဝင္စီးဆင္းလာမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ ဘာမွစိုးရိမ္ပူပန္ေနစရာမလိုသလို စီးဆင္းခဲ့ေသာအတိတ္မ်ားအတြက္လည္း ႏွေျမာတသျခင္းမျဖစ္မိ လက္ရွိသူ႔ကိုယ္အား ပြတ္တိုက္ေနေသာေရထုသည္သာလွ်င္ သူ႔ဘဝျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ျဖင့္ သူ႔၏စိတ္အစဥ္သည္ျပန္လည္ လန္းဆန္းကာၿငိမ္းခ်မ္းသြားေလ့ရွိသည္။

သူ႔တြင္ ၿခံမခတ္ထားေသာ ဥယ်ဥ္တစ္ခုလည္းရွိသည္။ ထိုဥယ်ဥ္ထဲတြင္ သူ႔၏ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားကို ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း အရုဏ္ဦး၏ေရာင္ျခည္အခ်ိဳ႕ႏွင့္အတူ ပ်ိဳးေထာင္ေပးေလ႔ရွိသည္။ သူ႔ဥယ်ာဥ္ထဲတြင္ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ ေမ်ွာ္လင့္ျခင္း၏ အသီးအပြင့္မ်ားႏွင့္ ပန္းေပါင္းစုံ၏ အလွတရားမ်ားကို လိပ္ျပာမ်ား၊ ငွက္ငယ္မ်ား၊ ရြာထဲရွိမိန္းမပ်ိဳမ်ား၊ ကာလသားမ်ား၊ မုဆိုးမ၊ ေခါင္းရြက္ဗ်တ္ထိုးေစ်းသည္မ်ား၊ ရြာ၏ အပယ္ခံမ်ားသာမက အရူးအဆုံး မည္သူမဆို အလုိရွိသလို ယူငင္ အသုံးခ်ေစသည္။ မည္သည့္ပညတ္ခ်က္မွမထား။ ထို႔အတြက္လည္း တံခါးႏွင့္ဓားမရွိေစရန္အတြက္ ၿခံမခတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ သူ႔၏ဥယ်ာဥ္သည္ နတ္တို႔ဖန္ဆင္းေသာဥယ်ာဥ္အလား ျမင္သူတိုင္း စိတ္ၾကည္ႏူးျခင္းတစ္မ်ိဳးကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပီတိတစ္ခ်ိဳ႕ႏွင့္ ဥယ်ာဥ္ထဲမွ ရာသီသီးႏွံတစ္ခ်ိဳ႕ကို သူ႔ဘဝ၏ ေန႔စဥ္အာဟာရအျဖစ္စားသုံးေလ့ရွိသည္။ ဤနည္းျဖင့္ သူရွင္သန္သည္။

သူ၏ပန္ဝန္းက်င္တြင္္ ေရးဆြဲၿပီးခဲ့ေသာ ေရးဆြဲလက္စႏွင့္ ေခါင္းစဥ္တပ္ကာ ဘာမွမဆြဲရေသးေသာ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ိဳ႕ရွိသည္။ ထိုကားမ်ားအတြက္ မည္သည့္နည္းျဖင့္ေရးဆြဲမည္ဟု သူ႔စိတ္ထဲတြင္ သတ္မွတ္မထား၊ သူ႔စိတ္ထဲတြင္ေပၚလာေသာ နည္းစနစ္ျဖင့္ တစ္ခါတစ္ေလ ကင္းဗတ္စ၊ တစ္ခါတစ္ေလ ေတာင္နံရံမ်ား၊ တစ္ခါတစ္ေလ သစ္ပင္မ်ားတြင္ ဓားျဖင့္ခ်ိဳင္၍ လည္းေကာင္း တစ္ခါတစ္ေလ ေလွကားေထာင္၍ သစ္ပင္ေပၚမွ သစ္ရြက္မ်ားကုိ အေပါက္ကေလးမ်ားေဖာက္၍ လည္းေကာင္း သူစိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ေရးဆြဲေလ့ရွိသည္။ ေနေရာင္ထုိးေသာအခါ ထိုသစ္ရြက္မ်ားကို ေဖာက္၍ ေျမျပင္ေပၚသို႔က်ေနေသာ အရိပ္မ်ားမွာ သူ႔အိမ္ (သို႔) တဲ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ေလေဝွ႕တိုင္း ယိမ္းထိုးေနျခင္းျဖင့္ ကင္းဗတ္စေပၚတြင္ ၿငိမ္သက္ေနေသာ Static Art အျပင္ Dynamic Art တစ္ခ်ိဳ႕ကိုလည္း သူဖန္တီးတတ္သည္။ သဘာဝအလွတရားသည္ သူ႔အသက္ရႈသံျဖစ္၍ ေသြးေၾကာမ်ားထဲတြင္ စိမ့္ဝင္စီးဆင္းလွည့္ပတ္လွ်က္ရွိသည္။ ထိုနည္းျဖင့္ သူအသက္ရႈသည္။

ညေနခင္းမ်ားတြင္ေတာ့ သူ႔၏ အိမ္ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ အမႈိက္သရုိက္မ်ားကုိ လွည္းက်င္းသန္႔စင္ေလ့ရွိကာ ရြာအဝင္အထြက္လမ္းရွိ ေရအိုးစင္ကိုလည္း ေရပုံမွန္ျဖည့္ေပးေလ့ရွိသည္။ ထိုေရအိုးတြင္ထားေသာ အုန္းမႈတ္ေသာက္ေရခြက္၏လက္ကိုင္ကိုလည္း ကႏုတ္ပန္းႏြယ္ပန္းလက္မ်ား ျဖစ္ေစရန္ သူကိုယ္တိုင္ ဓားျဖင့္အႏုစိတ္ထားသည္။ ထိုေသာက္ေရခြက္သည္လည္း ခဏခဏေပ်ာက္တတ္သလို ရြာသားတစ္ခ်ိဳ႕ကလည္းဖ်က္ဆီးတတ္ၾကသည္။ ထို႔သို႔ေပ်ာက္သြားတိုင္း က်ိဳးပဲ့သြားတိုင္း အဘိုးအိုကဘာမွမေျပာ မညည္းတြားပဲ ေနာက္ထပ္အသစ္တစ္ခုကိုသာျပန္လည္ ထုလုပ္ေလ့ရွိသည္။ ထို႔အတြက္ စိတ္အားခိုင္းစရာ အလုပ္တစ္ခုအသစ္တစ္ဖန္ျပန္လည္ရေစသည့္အတြက္ ေပ်ာ္ပင္ေပ်ာ္မိေသးသည္။ သူ႔အုန္းမႈတ္ခြက္ လက္ကိုင္၏လက္ရာမွာလည္း တစ္ေန႔တစ္ျခားပိုမိုေကာင္းမြန္လာေလ့ရွိသည္။

ညေနေစာင္းလွ်င္ေတာ့ ေတာင္ေပၚရွိ ထုံးသုတ္ထားေသာေစတီျဖဴျဖဴေရွ႕တြင္ တရားထုိင္ကာ ဝတ္ျပဳေလ့ရွိသည္။ ထို႔ေနာက္ ဆည္းလည္းတို႔၏ ပြတ္တိုက္ရုိက္သံမ်ားကို နားဆင္ရင္း တိမ္တို႔ဘာသာဘာဝ ဆည္းဆာေနာက္ဆုံးအခ်ိန္တြင္ ေရာင္စုံျခယ္ကာ ကြန္႔ျမဴးေနၾကျခင္း သူရိန္ေနမင္း၏ အေနာက္ယြန္းယြန္းတြင္ က်ဆုံးျခင္းအေၾကာင္းကို ႏွလုံးသြင္းသည္။ ေရသည္စီးဆင္းေနသလို၊ ေနသည္လည္း နိစၥဓူဝ စီးဆင္းေနသည္ပဲ။ ထို႔အတူ လူမ်ား၊ တိရစာၦန္မ်ား၊ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ က်ရႈံးျခင္း၊ တဏွာ၊ တပ္မက္မႈ၊ တြယ္တာမႈ၊ ပိုင္ဆိုင္လိုမႈ၊ ေပးဆပ္ျခင္း စသည္စသည္ျဖင့္ အရာအားလုံးသည္ သဘာဝယႏၱရားႀကီးတစ္ခုပမာ စီးဆင္းေနၾကသည္ပဲ။ ဆည္းဆာခ်ိန္တြင္ ေရႊအိုေရာင္ေတာက္ပေနေသာ လယ္ခင္းမ်ားအေပၚတြင္ ဇရာဆိုေသာ အေမွာင္အစက္အေျပာက္မ်ား တျဖည္းျဖည္းမင္းမူလာခ်ိန္၊ တျခမ္းပဲ့လက အျပာေရာင္ေနာက္ခံေရးေရးတြင္ ေခါင္းျပဴၾကည့္ေနခ်ိန္၊ ေရခပ္ရာမွျပန္လာေသာ လုံမမ်ားရြာဝင္ခ်ိန္၊ ႏြားရိုင္းသြင္းခ်ိန္တြင္ေတာ့ အဘိုးအိုလည္း ေတာင္ေအာက္သို႔ျပန္လည္ဆင္းလာေလ့ရွိသည္။

ထို႔ေနာက္ သစ္သီး၊သစ္ဥတစ္ခုခုျဖင့္ သူ၏ တစ္ေယာက္တည္းေသာ ညစာစားပြဲကို က်င္းပရင္း၊ တစ္ခါတစ္ရံညစာကိုေရွာင္၍ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ျခင္းျဖင့္ သူ၏ ဝမ္းမီးကို ၿငိွမ္းသတ္ေလ့ရွိသည္။ ထိုသို႔စားေသာက္ၿပီးခ်ိန္မ်ား၌ ရြာအစြန္ဆုံးဘက္အျခမ္းတြင္ရွိေသာ သူ႔တဲဆီသို႔ ေရာက္လာေသာ ကေလးမ်ားအား ၾကယ္ေရာင္စုံေအာက္ရွိ ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ ဘီလူး၊ နတ္သမီး၊ သူရဲေကာင္း အစရွိသည့္ ဒ႑ာရီပုံျပင္မ်ားကိုေျပာျပေလ့ရွိသည္။ အဘိုးအို၏ ပုံျပင္မ်ားမွာလည္း တစ္ပုဒ္ႏွင့္တစ္ပုဒ္ ထပ္သည္ဟူ၍ မရွိပဲ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းေသာေၾကာင့္ ကေလးမ်ားက သေဘာက်ၾကသည္။ ထို႔အတူ ကေလးသဘာဝေမးေသာ ေမးခြန္းမ်ားအားလည္း စိတ္ရွည္လက္ရွည္ျဖင့္ ျပန္ေျဖေလ့ရွိသည္။ လသာသည့္ညမ်ားတြင္ေတာ့ သူ႔၏တေယာအိုကိုထိုး၍ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကုိ ညည္းဆိုေနတတ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ေတာ့ အဘိုးအို၏ တေယာသံႏွင့္အတူ ညသည္ အသက္ဝင္ကာ ႏုပ်ိဳေနတတ္သည္။ သက္ႀကီးေခါင္းခ်ခ်ိန္တြင္ေတာ့ သူ၏ ေခါင္မလုံေသာ အမိုးက ၾကယ္ပြင့္မ်ားကို ေရတြက္ရင္း အရာအားလုံးကိုေမ့ကာ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခ်ိက္အိပ္ေပ်ာ္သြားေလေတာ့သည္။

No comments:

Post a Comment