အႏုပညာဆိုသည္မွာ ႏြားမထံမွ ညွစ္ယူရရွိေသာႏို႔ရည္ကဲ့သို႔ ျဖဴျပစ္ျပစ္အေရာင္နဲ႔လား? ဒါမွမဟုတ္ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေရးဆြဲထားေသာ ခပ္ညံ့ညံ့ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ထဲမွ မညီမညာေကာက္ေၾကာင္းလား? ဒါကေတာ့ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ရဲ့အၿမီးတြင္ စုတ္တံခ်ိတ္ေပးလိုက္ရင္ ကိစၥၿပီးႏိုင္ ဟု သူထင္သည္။ သံစဥ္မညီမညာျဖင့္ ေရးစပ္ထားေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္လား? လူေတြေျပာၾကေသာ အႏုပညာ၊ သူလိိုက္ရွာေနေသာ အႏုပညာဘယ္မွာနည္း? ေလာက၏ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္ သဘာဝအလွတရားတစ္ခုလား? အျမဲတမ္းႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေနေသာ ရႈ႕ေမ်ာ္ခင္းမ်ား၊ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းမ်ား၊ မိုနာလီဆာရဲ့အၿပဳံးလို ရီယယ္လစ္ဇင္အရာဝတၱဳမ်ားအေၾကာင္းလား?
အပိုင္းအစ ၁..
ထိုၿမိဳ႕ေလးတြင္ယခုလတ္တေလာျဖစ္ပြားေနေသာ သတင္းမွာေရပန္းစားလွသည္။ ပန္းခ်ီအႏုပညာ ျပပြဲ ၿပိဳင္ပြဲတဲ့။ အႏုပညာဆိုေသာအရာမွာ အားကစားလို ယွဥ္ၿပိဳင္လို႔ရေသာ ကိစၥတစ္ရပ္လား? လူတစ္ေယာက္၏ ခံစားမႈ ကထြက္ေပၚလာေသာ အျမင္ ဘဝအေတြ႕အႀကဳံ၊ ဘဝ၏ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္ေသာ လက္ရာမ်ားကို အဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ စံမ်ားျဖင့္ အမွတ္ေပးကာ ေရႊတံဆိပ္ခ်ီးျမွင့္ၾကမည္နည္း? အႏိုင္၊ အရႈံးကို အဘယ္သို႔သတ္မွတ္မည္နည္း? အမွန္တစ္ကယ္ေတာ့ အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ ခ်ီးက်ဴးျခင္း၊ ကဲ့ရဲ့ျခင္းကို လူ႔သေဘာ လူ႔သဘာဝ ခႏၶာကိုယ္ထဲတြင္ျပည့္က်ပ္ေနေသာ မေကာင္းသည့္ ေလမ်ားျပင္ပသို႔ထြက္လည္္ေသာ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္ ကိစၥကဲ့သို႔သာသေဘာထားသည္။ အဓိကအရာမွာ ဖန္တီးသူ၏ စိတ္ထဲတြင္ျဖစ္ေပၚေသာ တဂၤဂ လက္ကနဲလင္းလက္သြားေသာ ခံစားမႈႏွင့္ သူတို႔ရႈ႕ေထာင့္မွ ျမင္ေတြ႕ရေသာ ေလာကသဘာဝကို အရွိအရွိအတိုင္း အျမင္အတိုင္း လွည့္စားမႈမရွိ ပကတိရုိးစင္းစြာတင္ျပၾကႏုိင္ျခင္းကိုပင္ အႏုပညာရွင္မ်ားပီတိျဖစ္ၾကသည္။ အေရာင္မ်ားကိုႏိုင္နင္းေသာ ပန္းခ်ီဆရာက ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သံစဥ္မ်ားျဖင့္ေမြ႔ေလ်ာ္သူက သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပန္းပုဆရာက သစ္သားတုံး ၾကားခံနယ္တစ္ခုျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ကေခ်သည္က သူ၏ ပဥၥလက္ ကႀကိဳးမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သူတို႔ရင္ထဲတြင္ျဖစ္ေပၚလာေသာ စကားလုံးမ်ားကို ပရိတ္သတ္၏ ရင္ထဲသို႔အေရာက္ပို႔ေပးၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိ သူတို႔ခင္းက်င္းျပသေသာ ၾကားခံနယ္မ်ားကို ပရိတ္သတ္က ဘာသာျပန္ႏိုင္သနည္း ဆိုသည့္အခ်က္အေပၚတြင္မူတည္၍ အေကာင္းအဆိုးကို လက္ခံသူက ခြဲျခားၾကေပလိမ့္မည္။
ခက္သည္မွာ သူတို႔အႏုပညာ ေက်ာင္းဆင္းပြဲႏွင့္အတူ က်င္းပမည္ျဖစ္ေသာ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ပန္းခ်ီျပပြဲ၊ ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ သူေခါင္းစားေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္း၏ လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္အတိုင္း ေက်ာင္းဆင္းလက္မွတ္က ဒီၿပိဳင္ပြဲတြင္ပါဝင္သူမွရမည္ဟု ဆရာကေျပာသည္။ အမွန္တစ္ကယ္ေတာ့ “လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္၊ သမာရုိးက်၊ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္” ထိုစကားလုံးမ်ားကို သူနားၾကားျမင္းကပ္သည္။ သူ႔အတြက္ေတာ့ လက္မွတ္ကအေရးမႀကီးေပ။ ဒီေက်ာင္းတက္ခဲ့သည္မွာလည္း အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းထမင္းစား လက္မွတ္တစ္ခုလိုခ်င္၍မဟုတ္။ သူ႔တြင္ရွိေသာဗီဇတစ္ခု အဘယ္မ်ွထက္သန္သနည္းဟု မိမိကိုယ္ကို တိုင္းတာကာရွာေဖြခ်င္၍ သင္တန္းကိုတက္ေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
သူ႔ပန္းခ်ီတန္းမွ အခန္းေဖာ္မ်ားက ရႈ႕ေမ်ာ္ခင္းမ်ားအေၾကာင္း၊ မနက္ခင္းအရုဏ္တက္ခ်ိန္တြင္ ပြင့္ဖူးေနေသာ ပန္းကေလးတစ္ပြင့္အေၾကာင္း၊ ညေနရီရီအခ်ိန္ ေတာင္တန္းမ်ားတြင္ေမးတင္ေနေသာ အေရာင္စုံတိမ္တိုက္မ်ား၏ အလွတရားမ်ားအေၾကာင္း၊ ေရခ်ိဳးဆိပ္တစ္ခုတြင္ေရခ်ိဳးေနေသာ ကာယလုပ္သားမ်ား၏ ပုံတူပန္းခ်ီတစ္ခုအေၾကာင္း၊ အခ်ိဳးအစားက်နေျပျပစ္ေသာ ပန္းခ်ီကိုယ္ဟန္ျပအလွျပမယ္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္၏ ဝတ္လစ္စလစ္ ခႏၶာကိုယ္္ပုံတူတစ္ခုအေၾကာင္း၊ ေဆးေရာင္မ်ားျဖင့္ စပ္ကာ စိတ္၏ ခံစားမႈကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ ေဖာ္ျပေသာ ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီကားမ်ားအေၾကာင္း စသည္စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားျဖင့္ ေရးဆြဲကာၿပိဳင္ပြဲဝင္ၾကမည္။
သူအတြက္ေတာ့ ထိုအရာမ်ားမွာ အက္ေၾကာင္းထပ္ေနေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားဟု ပင္ျမင္သည္။ ဟိုးေရွးတုန္းကလူမ်ားလည္း ခံစားခဲ့ၿပီးၿပီ။ ထို႔ေနာက္ ထိုအရာမ်ားတြင္လည္း တစ္ကယ့္အလွအပ အစစ္ကိုသူခံစား၍မရ။ သူ႔အျမင္အရ တကယ့္အလွတရားသည္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ဘဝႏွင့္ အခက္အခဲမ်ား ေရာျပြန္းေနေသာ ဘဝ၏ စိတ္ဓာတ္အလွအပမ်ားတြင္ ကိန္းဝပ္ေနသည္ဟု ထင္သည္။ ဥပမာ။ ။ဒႆဂီရိလို ၾကမ္းတမ္းသည့္ ဘီလူးတစ္ေကာင္၏ မယ္သီတာအေပၚတြင္ထားရွိေသာ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕သည့္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာလိုမ်ိဳး၊ အဝတ္အစားေတြစုတ္ျပတ္ေပေရေနေသာ လမ္းမေပၚမွ မိဘမဲ့ကေလးတစ္ေယာက္က သူ႔ဝမ္းအဆာခံ၍ အစာမစားပဲစုထားေသာပိုက္ဆံျဖင့္ ေလွာင္အိမ္ထဲက ငွက္တစ္ေကာင္ကိို ဝယ္ကာ လႊတ္ေပးေနသည့္ ျမင္ကြင္းပန္းခ်ီကားမ်ိဳး စသည့္တို႔ကို စိတ္ဝင္စားသည္။ ထို႔အျပင္ လူတစ္ခ်ိဳ႕ မျမင္ႏိုင္ေသာ ဗီလိန္ဆန္ဆန္အလွတရားမ်ားကို လည္း စိတ္ဝင္စားသည္။ ဥပမာ။ ။ ဒုတိယကမၻာစစ္တုန္းက နာဇီမ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းကာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္လြန္း၍ လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းအေပၚ၌ ကိုယ္က်ိဳးရွာလြန္းသည္ဟုနာမည္ႀကီးေသာ၊ သူ႔လူမ်ိဳးမ်ားစြာက ရြံရွာမုန္းတီးေသာ၊ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးသူေဠးႀကီး ရွင္းဒလားက သူ႔စည္းစိမ္မ်ားအကုန္ခံ၍ နာဇီတို႔ထံမွတစ္ဘက္လွည့္ႏွင့္္ အသက္ခံရေတာ့မည့္ဆဲဆဲ ဂ်ဴးမ်ားကိုဝယ္ကာ ရထားေပၚတင္ေနပုံ… စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သူအမိအရခ်ယ္မႈန္းခ်င္သည္။
ခက္္သည္မွာ ထိုၿပိဳင္ပြဲအတြက္ သူဘယ္အေၾကာင္းအရာကိုေရးဆြဲရမည္ဟု သူကိုယ္တိုင္စဥ္းစား၍မရ။ ၿပဳိင္ပြဲဝင္ရမည့္ရက္က နီးကပ္လာၿပီ။ သူၿပိဳင္ပြဲမွ ႏုတ္ထြက္ခြင့္ျပဳပါရန္ ဆရာ့ကိုသြားေတြ႕သည္။ ဆရာက သူ႔လက္ရာဒီၿပိဳင္ပြဲတြင္ ပါဝင္မွျဖစ္မည္ဟုအတင္းအၾကပ္တိုက္တြန္းသည္။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ သူ႔အေပၚတြင္ထားေသာ ဆရာ့၏ေစတနာ သူဘဝတစ္ခုလုံး ပန္းခ်ီတြင္ႏွစ္၍ အနစ္နာခံကာ သင္ၾကားေပးခဲ့ေသာ ဆရာ့၏ ပန္းခ်ီပညာ ထိုအရာမ်ားကိုသူေလးစားသည္။ ထိုအရာမ်ားေၾကာင့္ပင္ ဆရာ့စကားကို လက္ေျမွာက္အရႈံးေပးကာ အိမ္ျပန္လာခဲ့သည္။
သူလမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးစဥ္းစားသည္။ ေနကလည္းဝင္သြားၿပီ။ သူျပန္လာရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သူတို႔ၿမိဳ႕ကေလး၏ ျမင္ကြင္းမ်ားကလည္း အရင့္အရင့္အတိုင္းပင္ မထူးျခားလွ။ ညဘက္ေရာင္းသည့္ ဘုံဆိုင္ကေလးထဲတြင္ေတာ့ လူစည္ကားေနသည္။ အာေခါင္ထဲမွ ေျခာက္ကပ္လာကာ သူ႔လည္းတစ္ခြက္တစ္ေလေလာက္ ဝင္ေသာက္ခ်င္သည့္စိတ္ေပၚလာသည္။ ေခ်ာင္က်က် စားပြဲသို႔သြားကာ တစ္ေယာက္တည္းေသာက္ေနမိသည္။ တစ္ခြက္….ၿပီးေနာက္တစ္ခြက္….
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
အပိုင္းအစ ၂…
ဆိုင္ထဲမွထြက္၍ အိမ္ျပန္လာသည့္အခါေတာ့ သူအနည္းငယ္ရီေဝေနၿပီ။ အိမ္ျပန္ရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လမ္းမေပၚတြင္ ေခြးေလေခြးလြင့္မ်ားမရွိ။ ေၾကာင္ေလေၾကာင္လြင့္မ်ားသာ လမ္းမီးေရာင္မ်ားက်ဲျဖန္႔ကာပက္ျဖန္းထားေသာ လမ္းေပၚတြင္ေပ်ာ္ျမဴးေနၾကသည္။ ဒါကေတာ့ သူေရာက္ရွိကာ ေနထိုင္ေနေသာၿမိဳ႕၏ ထူးျခားခ်က္ျဖစ္သည္။ ေၾကာင္မ်ားမွာ အရြယ္စုံဆိုဒ္စုံရွိသည္။ ေမြးကင္းစ ေၾကာင္ေပါက္စကေလးမ်ားမွ ေၾကာင္အို၊ ေၾကာင္နာ၊ ေၾကာင္ဝဲထူ အစုံရွိသည္။ အေရာင္အေသြးမ်ားမွာလည္း အစ၊ုံ အနက္အျဖဴကြက္ၾကားမ်ား၊ အဝါေရာင္မ်ား၊ မီးခိုးေရာင္မ်ား၊ အနက္ေရာင္ေတာက္ေတာက္ေၾကာင္စုန္းမ်ား စသည္ျဖင့္။ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္မွန္းမသိ ဒီၿမိဳ႕က လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေၾကာင္ကို ရန္သူလိုသေဘာထားသည္။ မခ်စ္တတ္ၾက။ တစ္ခ်ိဳ႕က အလကားေနရင္း ေၾကာင္အၿမီးကို ျဖတ္တတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေၾကာင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ၿမီးတိုမ်ားျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာင္ခ်စ္တတ္တဲ့လူမ်ားလည္းရွိပါသည္။ ဤၿမိဳ႕တြင္ ေၾကာင္မ်ားကို အစာေကၽြးခ်င္ရင္ေတာင္ ညဘက္လူေျခတိတ္ခ်ိန္ၾကမွ ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ျဖင့္ေကၽြးၾကရသည္။ အမ်ားစုကေတာ့ ေၾကာင္ကို ေၾကာက္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေၾကာင္မ်ား၏ဘဝမွာ အိမ္ေမြးေခြးမ်ား၏ ဘဝႏွင့္ စာလွ်င္ ဆီႏွင့္ေရကဲ့သို႔ကြာသည္။ လမး္မေပၚတြင္အိပ္၊ ေကၽြးေသာလူရွိလွ်င္ႀကဳံရာစား၊ မိုးရြာရင္ ေျမာင္းႀကိဳေျမာင္းၾကားမွာေန၍ မိုးခိုု စသည္ျဖင့္ လမ္းေပၚမွာေန၍ လမ္းေပၚမွာေသေသာ လမ္းေပ်ာ္လူဆိုးမ်ားျဖစ္သည္။
သူ႔အိမ္နားအေရာက္ လမ္းေထာင့္ခ်ိဳးတစ္ခုတြင္ တစ္စုံတစ္ရာထူးျခားေနသည္ဟု သတိျပဳမိသည္။ ေမြးကင္းစေၾကာင္ေပါက္စေလးေကာင္ခန္႔က တစ္စုံတစ္ခုကို ဝိုင္း၍ၾကည့္ေနၾကသည္။ ထို႔ျဖင့္ ေၾကာင္ေလးမ်ားအနားသို႔ကပ္သြားမိသည္။ အနီးကပ္မွၾကည့္သည္တြင္ လသားခန္႔ေၾကာင္ေပါက္ကေလးမ်ားျဖစ္ေနသည္။ ေတာ္ရုံအားျဖင့္ လူစိမ္းသူတို႔နားကို အကပ္မခံ၊ ထို႔အျပင္ သူတို႔အရြယ္သည္ မည္သည့္အခါမွ်အၿငိမ္မေန၊ တစ္စုံတစ္ခုႏွင့္ အၿမဲတမ္းလိုလို ေဆာ့ကစားေနတတ္သည္။ အခုေတာ့ သူအနားကပ္ခံသည္ကို ထြက္မေျပးသည့္အျပင္ ၿငိမ္ကုပ္ေပကပ္၍ ထိုအရာကိုဝိုင္းၾကည့္ေနၾကေလသည္။ ျမင္ကြင္းက သူ႔အားဆြဲေဆာင္သြားေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္သူလည္း အိမ္ကို ျပန္ ကင္းဗတ္၊ စုတ္တံ၊ ေဆးစပ္သည့္ပ်ဥ္ျပား၊ ေဆးဗူး စသည့္ ကိရိယာတန္ဆာပလာမ်ားကို ယူ၍ ထိုေနရာသို႔ျပန္လာကာ တစ္ညလုံးအလုပ္လုပ္ေလေတာ့သည္။ မိုးစင္စင္လင္း၍ ေနထြက္လာေသာအခါမွ ထိုအရာကို ေကာင္းမြန္စြာ ေျမၿမႈပ္၍ သူအိမ္ျပန္လာခဲ့သည္။ ေၾကာင္ကေလးမ်ားလည္း ဘယ္ေရာက္သြားၿပီ မသိ။
ထို႔ေနာက္ သူရက္သတၱ္ပတ္လုံး အခန္းထဲမွအခန္းအျပင္မထြက္ပဲ ကင္းဗတ္စ္ေရွ႕တြင္ ပုံၾကမ္းေလာင္းထားေသာ ပန္းခ်ီကို အေခ်ာသပ္ျခင္း အလုပ္ဆက္လုပ္သည္။ ေန႔ေတြညေတြလည္းမသိ၊ ထမင္းစားခ်ိန္လည္းမရွိ။ သူ႔အျမင္အာရုဏ္ေတြ၊ စိတ္ခံစားမႈမ်ားလည္း ထိုေန႔ညက ျမင္ကြင္းထဲတြင္သာရွိသည္။ အရမ္းအိပ္ခ်င္လြန္းသည့္အခါတြင္လည္း ပန္းခ်ီကားေရွ႕တြင္ပင္ ခဏတစ္ျဖဳတ္ အိပ္စက္သည္။ အိပ္မက္ထဲတြင္လည္း ပန္းခ်ီဆက္ဆြဲေနသည္။ ထို႔ျပင္ရုတ္တရက္ အိပ္မက္ကလန္႔ႏိုး၍ ေငါက္ကနဲ႔ထထိုင္ခ်ိန္တြင္ပင္ ပန္းခ်ီကား၏ျမင္ကြင္းက သူ႔အာရုံငါးပါးကို ဆြဲေဆာင္ေခၚယူသြားျပန္သည္။ ထိုအခိုက္အတန္႔မ်ားတြင္ စုတ္တံသည့္သူ႔ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းျဖစ္သြားကာ စုတ္ခ်က္မ်ားသည္ သူ႔အသက္ရႈသံနရီမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ အရမ္းေမာပန္းႏြမ္းနယ္လြန္းသျဖင့္ စုတ္တံကိုေတာင္လက္က မႏိုင္ေတာ့ေသာ အခိုက္အတန္႔မ်ားတြင္ အခန္းထဲတြင္ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ေလွ်ာက္ရင္း သူ႔၏ဆြဲလက္စ ပန္းခ်ီကိုေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္မိသည္။ ထိုသုိ႔ျဖင့္ ေန႔ေန႔ညညေရးခ်ယ္ရင္းျဖင့္ပင္ သူ႔ပန္းခ်ီကားၿပီးဆုံးသြားေလၿပီ။ ေရးဆြဲၿပီးၿပီးခ်င္း၌ပင္ သူ႔ပန္းခ်ီကားကို္ သူမၾကည့္ရက္ေတာ့ေပ။ အနက္ေရာင္အဝတ္စတစ္ခု လ်င္ျမန္စြာအုပ္မိုးေပးလိုက္ရေတာ့သည္။
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
နိဂုံး
ေနသာေသာေန႔တစ္ေန႔တြင္ ျပပြဲစတင္ေလၿပီ။ သူတို႔ၿမိဳ႕ကေလး၏ နာမည္ႀကီးေသာ အႏုပညာသင္တန္းေက်ာင္း၏ ေက်ာင္းဆင္းျပပြဲ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ လူအမ်ားက ဝတ္ေကာင္းစားလွမ်ားဝတ္၍ စိတ္ဝင္တစားလာေရာက္ၾကည့္ရႈ႕ၾကသည္။ အႏုပညာအေၾကာင္းနကန္းတစ္လုံးမွ နားမလည္သူမ်ားကလည္း လူတတ္ႀကီးမ်ားလုပ္၍ ဟိတ္ဟန္ႀကီးတစ္ခြဲသားျဖင့္ ေတြ႔သမွ်ျမင္သမွ် ပန္းခ်ီကားမ်ား၌ မွတ္ခ်က္မ်ားလိုက္ေရးေနသည္။ သူေဠးမ်ား၊ လူကုံတန္မ်ားကလည္း ေဖာင္းကားေနေသာ သားေရအိတ္မ်ား ပိုက္၍ သူတို႔ဧည့္ခန္းတြင္ သို႔ အိမ္တြင္ အလွခ်ိတ္ရန္အတြက္ ရႈခင္းပန္းခ်ီမ်ား၊ နာမည္ႀကီးသူတို႔၏ ပုံတူပန္းခ်ီကားမ်ား စသည္စည္ျဖင့္ “ဒီကားေလးက မဆိုးဘူး..”ဟု ဆိုကာ ေသေသခ်ာခ်ာပင္ မၾကည့္ ေကာင္တာေပၚသို႔ ပိုက္ဆံပစ္တင္၍ ပန္းခ်ီကားကို ေစ်းထဲမွ ဟင္းရြက္ကန္စြန္းလို ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းကိုင္တြယ္၍ ဝယ္သြားတတ္ၾကသည္။ အမွန္ေတာ့သူတို႔ဝယ္ယူသြားသည္မွာ ပန္းခ်ီဆရာ၏ ဘဝအစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီဆရာ၏ ႀကိဳးစားမႈ၊ ပန္းခ်ီကားေရးဆြဲေနခ်ိန္အတြင္း ျဖစ္ေပၚေနေသာ စိတ္ခံစားမႈ ေပ်ာ္ရႊင္ဝမ္းနည္းမႈ၊ စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြမႈ၊ စိတ္ဓာတ္က်မႈ စသည္ျဖင့္ အခုိက္အတန္႔ကာလ၏ သူ႔ဝိဥာဥ္အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္ကို ေငြေပး၍ ဝယ္ယူသြားၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုျမင္ကြင္းမ်ားကို မျမင္လိုလွသျဖင့္ သူ၏ ပန္းခ်ီကားအားအုပ္ထားသည့္ အဝတ္အနက္အား ခြာခ်ေပးၿပီးသည္ေနာက္တြင္ ခန္းမ၏အေဝးဆုံးသို႔ေက်ာခိုင္းလာခဲ့ေတာ့သည္။
ကဲေနခဲ့ေပဦးေတာ့ကြာ…ပန္းခ်ီထဲက ေၾကာင္ေလးေတြေရ….မင္းတို႔ရဲ့ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔လူေတြကို သတင္းစကားတစ္ခုေလာက္ေပးလိုက္ၾကပါ။ လူကုံတန္ေတြရဲ့ ထမင္းစားခန္းထဲက နံရံေပၚမွာေနၿပီး မင္းတို႔ကို ၾကည့္သမွ်လူေတြအားလုံးရဲ့ စိတ္ေတြကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ေအာင္ သူတို႔ရဲ့ အဇၥ်တၱေတြကို ေျခာက္လွန္႔လႊတ္လိုက္စမ္းပါ။ မင္းတို႔ဘဝေတြဘယ္ေလာက္ဆုိးေနတဲ့အေၾကာင္း၊ လူသားဆိုတဲ့လူေတြရဲ့ စာနာျခင္းငတ္မြတ္မႈကိုခံစားေနရၿပီး အပယ္ခံေတြျဖစ္ေနၾကတယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း ပန္းခ်ီကားထဲကေန အသံကုန္ ေအာ္ေျပာၾကလိုက္စမ္းပါ။
ေနာက္ဆက္တြဲ…
ကၽြန္ေတာ္သည္ ပန္းခ်ီေဝဖန္ေရးဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ေလး၏ ပန္းခ်ီ ပန္းပုေက်ာင္းရွိဆရာမ်ား၏ ဖိတ္ေခၚခ်က္အရ ေက်ာင္းဆင္းပန္းခ်ီျပပြဲ၊ ၿပိဳင္ပြဲသို႔ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ျပပြဲခန္းမထဲရွိ္ ပန္းခ်ီကားမ်ား အေရာင္အေသြးစုံလင္စြာျဖင့္ အစီအရီခင္းက်င္းထားသည္မွာ ေရာင္စုံကမၻာတစ္ခုထဲသို႔ေရာက္သြားသည့္အလားခံစားရသည္။ ရႈေမ်ွာ္ခင္းပန္းခ်ီမ်ား၊ အရုဏ္တက္အလင္းေရာင္မ်ားျဖင့္ လန္းဆန္းတက္ၾကြေနေသာ ပန္းေပါင္းစုံပန္းခ်ီမ်ား၊ ေလွဆိပ္တြင္ဆိုက္ကပ္ထားေသာ သေဘၤာမ်ား၏ သက္ၿငိမ္အလွမ်ား၊ အခ်ိဳးအစားက်နေျပျပစ္လြန္းေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္၏ ပုံတူပန္ခ်ီကား၊ စသည္ျဖင့္ အေတာ္ဆုံးပန္းခ်ီေက်ာင္းသားမ်ား၏လက္ရာျဖင့္ ျပခန္းက ေလာက၏ သဘာဝအလွမ်ားခင္းက်င္းျပသရာ ဘုံဗိမာန္တစ္ခုျဖစ္ေနသည္။ ပန္းခ်ီဆရာမ်ားအားလုံးနီးပါးမွာလည္း သူတို႔ဆြဲထားေသာပန္းခ်ီကားေဘးတြင္ရပ္၍ လာသမွ်လူမ်ားအားႏႈတ္ဆက္ေနသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္မွာမႈ ပိုင္ရွင္ကင္းမဲ့ေနသည္။ ခန္းမပတ္လည္တြင္ရွိေသာ ႏူးည့ံသည့္အလွတရားမ်ား၏ အလယ္ေခါင္တြင္ ေနာက္ခံေဆးအနက္သုတ္ထားေသာနံရံေပၚမွ ထိုပန္းခ်ီကားက ၾကည့္မိသမွ်လူမ်ားအားလုံး သက္ျပင္းခ်ကာ မွင္သက္ေငးေမာေနေစသည္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း ထိုပန္းခ်ီကားေရွ႕သို႔ေရာက္သြားမိသည္။
ပန္းခ်ီကားမွာ ညဥ့္နက္နက္အခ်ိန္ ရႈပ္ပြေပေရေနေသာ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားထဲမွ လမ္းမီးေရာင္မွိန္မွိန္ေအာက္တြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အေၾကာင္းအရာကို ခ်ယ္မႈန္းထားသည္။ ထိုပန္းခ်ီထဲတြင္…
“ေၾကာင္ကေလး ေလးေကာင္၊ တစ္ေကာင္ကို အေရာင္တစ္မ်ိဳးစီျဖင့္ျဖစ္သည္။ အျဖဴအနက္ၾကား၊ အဝါ၊ မီးခိုး၊ မဟူရာ အေရာင္စသည္ျဖင့္”
သူတို႔၏ ဗဟိုတြင္ ဒဏ္ရာမ်ားျဖင့္မိန္းေမာေနေသာ (သို႔) ေသေနေသာ ေၾကာင္မႀကီးတစ္ေကာင္၊ သူမဒဏ္ရာမ်ားမွ ေသြးမ်ားက ေျခာက္ကပ္ကာ အိုင္ထြန္းေနသည္။ သူမေရွ႕တြင္ ဘယ္အိမ္မွဝင္ခိုးလာမွန္းမသိေသာ အသားတစ္တုံး၊ သူမ၏ ကေလးမ်ားအား ခ်ေၾကြးထားေသာ္လည္း တစ္ေကာင္မွမစား၊ သူမအားဝိုင္းရံ၍ ၾကည့္ရႈေနၾကေသာ ျမင္ကြင္းျဖစ္သည္။ ေၾကာင္မႀကီး၏ ေဝဒနာခံစားေနရေသာ္လည္း ပီတိျဖစ္ေနသည့္ မ်က္ႏွာ၊ ေၾကာင္ကေလးတစ္ေကာင္ျခင္းစီ၏ မ်က္ႏွာတြင္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ဝမ္နည္းမႈ၊ ဆာေလာင္မႈ၊ တုန္လႈပ္ေျခာက္ခ်ားမႈ၊ အံ့ၾသမႈ၊ ၾကင္နာမႈစသည့္ ခံစားမႈမ်ားကိုလည္း ပန္းခ်ီဆရာက အမိအရ ဖမ္းမိေအာင္ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစား၍ ဖန္တီးထားသည္။ စုတ္ခ်က္မ်ားမွာၾကမ္းသည္။ ညစ္ပတ္ေပေရေနေသာ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကား၊ စုတ္ခ်က္မ်ားကို ၾကည့္ရင္းျဖင့္ ရင္ထဲတြင္ ေအာ္ကလီဆန္လာကာ အနံ႔အသက္ဆိုးတစ္ခု ႏွာေခါင္းထဲေရာက္လာသလို ခံစားရသည္။ အေရာင္အစပ္အဟပ္မွာ ပိုင္ႏိုင္လြန္းလွသည္။ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္လုံးရွိ အေရာင္မ်ားကို ခပ္မွိန္မွိန္ျဖင့္ ေျခာက္ကပ္၍ထားေသာ္လည္း ေသြးႏွင့္ အသားတုံးအား အနီေရာင္အျပင္းစားသုံးထားသည္။
ထိုကားအားကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ေနမိသည္မွာ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာသြားမွန္းမသိေတာ့….ထိုပန္းခ်ီကားထဲမွ ပန္းခ်ီဆရာေပးခ်င္ေသာ မက္ေဆ့ခ်္တစ္ခုျခင္းစီကို ဘာသာျပန္ၾကည့္မိသည္။ မက္ေဆ့ခ်္တစ္ခုျခင္းဆီကို ဘာသာျပန္ရင္နားလည္သလိုရွိေသာ္လည္း အားလုံးၿခဳံၾကည့္မိသည့္အခါ ေဝဝါးေနျပန္သည္။ စုတ္ခ်က္ၾကမ္းမ်ား အေရာင္အစပ္အဟပ္မ်ားမွာၾကမ္းလြန္းသည့္အတြက္ သူ႔ စိတ္ေရအလ်ဥ္အတိုင္း ေရးဆြဲထားေသာ ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီတစ္ခ်ပ္လား? ေလာကထဲတြင္ပကတိတည္ရွိေနေသာ ျမင္ကြင္းအစစ္တစ္ခုကို ခ်ျပထားသည့္အတြက္ ရီယယ္လစ္ဇင္လား? ဒါမွမဟုတ္ သူ႔အေတြးထဲတြင္ရွိေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ဖန္တီးထားျခင္းလည္းျဖစ္ႏိုင္၍ အိုင္ဒီယယ္လစ္ဇင္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္လား? ဘယ္လိုတံဆိပ္ကပ္ရမလဲ…ကၽြန္ေတာ္မသိေတာ့…
ကၽြန္ေတာ္မွတ္မွတ္ရရသိ၍ မွတ္မိသည္မွာ ပန္းခ်ီကား၏ အမည္နာမပင္ျဖစ္သည္။ ထိုကား၏
အမည္မွာ “ညစာ” ဟူ၍……
တစ္ပုဒ္လုံး ဆြဲေခၚသြားတာပဲ..
ReplyDeleteသိပ္ေကာင္းတယ္ ဆရာဒီ၀ိုင္း
အၾကိဳက္ဆုံးလို႕ ဆိုလို႕ရတယ္..