Friday, August 31, 2007

စည္းကမ္းဆိုသည့္တန္ဖိုး

စည္းကမ္းဆိုသည္ လူ႔တန္ဖိုး

စည္းကမ္းမရွိ တန္ဖိုးမရွိ

စည္းကမ္းႀကီးေလ တန္ဖိုးရွိေလ

သုိ႔ေသာ္



ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘတ္စ္ကားကို အေပၚထပ္ကစီးလာရင္းနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ျမင္ကြင္းတစ္ခုပါ။

အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္က လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းေပၚကေန ကၽြန္ေတာ္စီးလာတဲ့ ဘတ္စ္ကားကိုတားပါသည္။ လမ္းပိတ္လို႔ရပ္ထားတုန္းမွာ တားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူတားတာလည္း မွတ္တိုင္ႏွင့္ ဝါးတစ္ရုိက္အကြာ ေလာက္တြင္ရွိသည္။ ကားတံခါးေလးဖြင့္ေပးဖို႔ ဒရုိင္ဘာကို အျပင္ကေန လက္ဟန္ေျခဟန္နဲ႔ေျပာပါသည္္။

ဒါေပမယ့္ ဘတ္စ္ကား ဒရုိင္ဘာက တံခါးမဖြင့္ေပးပါ။ မွတ္တိုင္ကို လက္ညိဳးထိုးၿပၿပီး အဲဒီၾကမွတတ္ဆိုတဲ့သေဘာ ကားထဲမွ လက္ဟန္ေျခဟန္ႏွင့္ ျပန္ေျပာျပပါသည္။ စကားေျပာဖို႔ေတာင္ ေရွ႕တံခါးမဖြင့္။ သူကစည္းကမ္း လိုက္နာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စည္းကမ္းက ဘတ္စ္ကားသည္ မွတ္တိုင္တြင္ပဲ လူအတင္အခ် လုပ္ရမည္ဟူ၍။

အဘိုးႀကီး ေခါင္းတစ္ခ်က္ညိတ္သည္။ ထို႔ေနာက္ မွတ္တိုင္ဘက္ကို ဦးတည္ၿပီး လမ္းဆက္ေလွ်ာက္သည္္။ သူရဲ့ေျခတစ္လွမ္း လွမ္းသည့္အကြာအေဝးမွာ တကယ့္ေျခတစ္ဖဝါးစာသာရွိပါသည္။ တုန္တုန္ရီရီ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အသက္ႀကီးလို႔ လမ္းေကာင္းစြာ မေလွ်ာက္ႏုိင္ေတာ့ပါ။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ကားလမ္းရွင္းသြားပါသည္။ ကားဆရာက ကားကိုဆက္ေမာင္းကာ မွတ္တိုင္ တြင္ရပ္ပါသည္။ လူအတင္အခ် လုပ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအဘိုးႀကီးမွာ ထိုအခ်ိန္အထိ ကားမွတ္တိုင္ဆီသို႔ မေရာက္ေသးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ အဘိုးႀကီးရွိရာကားေနာက္သို႔ ျပန္လွမ္းၾကည့္မိသည္။ တုန္ခ်ိစြာျဖင့္ ကားရွိရာသို႔ ေလွ်ာက္လာတုန္း ရွိပါေသးသည္။ ကားဆရာက ကားကို ဆက္လက္ေမာင္းထြက္ပါသည္။ အဘိုးႀကီးကိုမေစာင့္ပါ။

သူသည္ ကားရွိရာသို႔ မိႈ္င္ေတြးေငးေမာၾကည့္ကာ ကၽြန္ေတာ့္ျမင္ကြင္းမွ ေဝး၍ ေဝး၍ က်န္ခဲ့ေလသည္။

ကားဆရာသည္ စည္းကမ္းရွိသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။

စာအုပ္ထဲကအတိုင္း လိုက္နာကာ သူကိုယ္တိုင္ စာအုပ္ထဲတြင္ ေခ်ာင္ပိတ္ကာ ထြက္ေပါက္ေပ်ာက္ေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္မိပါသည္။

အကယ္၍ သင္သာ ကားဆရာဆိုလွ်င္?

3 comments:

  1. မွန္လားမွားလားေတာ့ မသိဘူး..
    အဲဒီလိုစာအုပ္ၾကီးအတိုင္းလုိက္လုပ္ျပီး စာနာမႈမရွိတဲ့လူေတြကိုမၾကိဳက္ဘူး..
    အဲဒါစည္းကမ္းရွိတာမဟုတ္ဘူး .တစ္ယူသန္ဆန္တာလို႕ျမင္တာပဲ..
    စည္းကမ္းဆိုတာ လူေတြက လူအခ်င္းခ်င္း ပဋိပခ မျဖစ္ေအာင္ စျပီးသတ္မွတ္ခဲ့ၾကတာ လုိ႕ထင္တာပဲ .. အဲဒီ့ စည္းကမ္းကို လုိက္နာတဲ့အခါမွာ ေလွနံဓါးထစ္ လုပ္ျပီး အခုလိုမ်ိဳးလုပ္တာ ေတာ့ စိတ္မေကာင္းစရာပဲေနာ္..
    ခုကိစမွာ တားတဲ့သူက သာမန္သန္သန္စြမ္းစြမ္းဆုိယင္ေတာ့ ကားေမာင္းသူလုပ္တာ သူ၀တရားေပါ့ေလ ..

    အိေတာ့ အရာရာကို စာအုပ္နဲ႕တုိင္းျပီး စည္းတစ္ခုတိုင္းကို ဘယ္အေျခအေနမဆို အသံုးခ်လို႕ရတယ္ဆိုတဲ့ ေလွနံဓါးထစ္အယူမ်ိဳးကို သေဘာမက်တာ အမွန္ပဲ.

    တိုက္ဆိုင္လို႕ အျဖစ္အပ်က္ေလး တစ္ခု သတိရလို႕ ေျပာျပမယ္ေနာ္ . .ကမာၻ႕ဘဏ္က ဆင္းရဲႏိုင္ငံေတြကို ပိုက္ဆံ ေခ်းတာ မွာ အဲဒီပိုက္ဆံေတြရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္းတစ္ခ်ိဳ႕က ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အိပ္ကပ္ထဲ တစ္နည္းနည္းနဲ႕ေရာက္သြား တာ အားလံုးကသိေနၾကတယ ္.. အကူအညီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက တကယ္လိုအပ္တဲ့သူေတြဆီ လုိအပ္တဲ့ေနရာေတြဆီကို အၾကြင္းအက်န္ေလာက္သာေရာက္တာမ်ားပါတယ္ ..

    အဲဒီ မွာ အခုလိုကူညီတာက ေငြအလြဲသံုးစားလုပ္မႈ .. စည္းကမ္းပ်က္မႈေတြကို အားေပးတယ္ဆိုျပီး အကူအညီေတြကို ရပ္စဲသင့္သလား ..
    ဒီေနရာမွာ အားလံုးက သိသိနဲ႕ပဲ ဆက္ကူညီေနၾကတာပါပဲ .. အဲဒီမွာ စည္းကမ္းဆိုတာကို တယူသန္စဲြေနျပီး အကူအညီလိုေနတဲ့သူေတြကို ပစ္ပယ္ထားလို႕ မသင့္ပါဘူး..
    စည္းကမ္းေတြဟာ ပံုမွန္အေျခအေနမွာ လိုက္နာတာ အေကာင္းဆံုးပါ .. ဒါေပမယ့္ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ျပီးမွ လိုက္နာတာ ပိုေကာင္းတယ္ လို႕ထင္ပါတယ္ ..
    ------------
    ခုလိုေတြးစရာ post အတြက္ေက်းဇူး

    ReplyDelete
  2. တခါတေလေတာ့လည္း စည္းကမ္းဆိုတာ ၊ ၾကင္နာတတ္ျခင္းနဲ့ ခုလို conflict ျဖစ္တဲ့အခါ ၊ လူဆိုတာ တာ၀န္ နဲ့ ၀တၱရားကို ဦးစားေပးရတယ္ ။ ဘာလို့လဲဆိုေတာ့ တာ၀န္ နဲ့ ၀တၱရားက တျခားလူေတြကိုပါ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေစတယ္ ။

    ဥပမာ.. ကားဆရာဟာ သူ ့ကားကို မွတ္တိုင္မွာရပ္ျပီး ၊ အဘုိးအိုကို ေစာင့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ၊ သူ ့ကားေပၚမွာ ရွိေနတဲ့ ခရီးသည္ေတြရဲ့ အခ်ိန္ကို မေလးစားရာ ေရာက္သြားနိုင္တယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ သူဟာ သူ ့တာ၀န္ကို ဦးစားေပးခဲ့တယ္လို့ တို့ျမင္တယ္ ။

    တို့သာ ကားဆရာျဖစ္ခဲ့ရင္.. လူအမ်ားဆံုးကို အက်ိဳးသက္ေရာက္ေစတဲ့ ရလဒ္ကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ၊ အေၾကာင္းအရာကို ပိုဦးစားေပးမိမယ္ ။

    အျဖစ္အပ်က္ေလးတခုကေန အေတာ္ေကာင္းတဲ့ အေတြးတခု ျဖစ္လာေအာင္ ၊ လမ္းျပထားတာတြက္ I truly appreciate this post.

    ReplyDelete
  3. မဂ်စ္ ကၽြန္ေတာ့္ မက္ေဆ့ဂ်္ကို မရဘူးနဲ႔တူတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ ၾကင္နာတတ္ျခင္းနဲ႔ တာဝန္ ဝတၱရား ရင္ဆိုင္ေတြ႔တာမဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လုိ႔ ရင္ဆိုင္ေတြ႔တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ကားဆရာရဲ့ တာဝန္ကဘာလဲ?
    သူရဲ့ တာဝန္ကခရီးသည္ေတြကို သူတို႔သြားလိုတဲ့ေနရာကို လုံျခဳံတိက်စြာနဲ႔ မွန္ကန္ျမန္ဆန္စြာ ေရာက္ေအာင္ပို႔ေပးဖို႔ပါ။ အဲဒီခရီးသည္ထဲမွာမွ ဦးစားေပးအဆင့္ဆိုတာရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကားေတြေပၚမွာ အသက္ႀကီးတဲ့ လူႀကီးေတြကို ဦးစားေပးဖုိ႔ မ်က္မျမင္ေတြ၊ ဗိုက္ႀကီးသည္ေတြကို ဦးစားေပးဖို႔ အဆင့္ေတြသတ္မွတ္ထားတာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ကသာမန္လူေတြလို သြက္လက္ေပါ့ပါးစြာ မလႈပ္ရွားႏုိင္ေတာ့ လူလူခ်င္း ဦးစားေပးၿပီး ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘတ္စ္ကားေတြေပၚမွာ mrt ေတြေပၚမွာ ဦးစားေပးဆိုၿပီး ထုိင္ခုံေတြသတ္မွတ္ေပးထားျခင္းအားျဖင့္ လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားတတ္တဲ့ လူလူခ်င္းရုိင္းပင္းကူညီတဲ့ ဓေလ့တိုးတက္ေအာင္ အားေပးထားျခင္းပါ ခင္ဗ်ာ။

    အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကားက လမ္းပိတ္လို႔ အၾကာႀကီးရပ္ထားပါတယ္။ ကားေမာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္မေျပာလိုပါဘူး။ ကားဆရာအတြက ္ခလုတ္ကေလးႏိွပ္ၿပီး တံခါးဖြင့္ဖို႔ပဲလိုအပ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိိန္မွာ အဘိုးႀကီးကိုတင္တဲ့ အတြက္ ခရီးသည္ေတြအားလုံးက ဒရုိင္ဘာရဲ့စိတ္ဓာတ္ကို ေလးစားသြားမွာပါ။ အခုေတာ့ ဒရုိင္ဘာရဲ့ အျပဳအမူေၾကာင့္ စည္းကမ္းႀကီးလွပါတယ္(ေျပာၾကတာပဲ) ဆိုတဲ့ ကားေပၚက စကၤာပူလူမ်ိဳးေတြ အကုန္လုံးစုတ္တသပ္သပ္္ ျဖစ္သြားပါတယ္။

    အဲဒီအခ်ိန္ မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စစ္တိုက္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကားေပၚမွာလည္း အေရးႀကီးလူနာ မပါပါဘူး။ အလြန္ဆုံးေနာက္ထပ္ ၅ မိနစ္ေလာက္ေစာင့္လိုက္တာနဲ႔ ကားေပၚကလူေတြအားလုံးအတြက္ ထူးထူးျခားျခား အက်ိဳးမယုတ္ႏုိင္ပါဘူး။
    ဦးစားေပးအဆင့္လို႔သာေျပာရရင္ အဘိုးႀကီးက ပထမပါ။ သူ႔ပုံစံက ႏြမ္းပါးပါတယ္။ တက္စ္ဆီဖိုးလည္း တတ္ႏုိင္ပုံမေပၚပါဘူး။ သူသာတတ္ႏုိင္ရင္ အခုလို လမ္းေကာင္းေကာင္းမေလွ်ာက္ႏုိင္မယ့္အခ်ိန္မွာ ဘတ္စ္ကားစီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူလမ္းကားဂိတ္ကို လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ပုံကို မဂ်စ္မျမင္ရဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္လုံးထဲမွာေတာ့ သူေျမညီလမ္းမွာလမ္းေလွ်ာက္ေနရတာ ဧဝရတ္ေတာင္တက္ေနရသလိုပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေျခေထာက္ခြဲ ဘူးလို႔ ၆ လေလာက္ လမ္းေကာင္းေကာင္းမေလွ်ာက္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ ဂ်ိဳင္းေထာက္နဲ႔ေလွ်ာက္နုိင္တဲ့ သန္သန္မာမာကၽြန္ေတာ္ေတာင္ အဲလိုအခ်ိန္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ရတာဟာ လြယ္မလိုနဲ႔ ခက္ခဲမွန္း သိရတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဘးကကိုယ့္ကိုေစာင့္ေခၚတြဲေခၚတဲ့လူရွိရင္ ေစတနာထား ၿပီးရုိင္းပင္းသူေတြရွိရင္ အားတက္ခဲ့ဘူးပါတယ္။

    အဘိုးႀကီးအတြက္ အခုလိုအခ်ိန္မွာ သူ႔ကို လူသားခ်င္း စာနာေၾကာင္း၊ အသက္ႀကီးလို႔ မသန္စြမ္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပတ္ဝန္းက်င္က လူေတြက ေဖးမကူညီေၾကာင္းေလး သူသိလိုက္ယုံနဲ႔တင္ သူလူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္သြားပါၿပီ။ သူ႔စိတ္ဓာတ္ခြန္အား အတြက္ လူလူခ်င္း စာနာေထာက္ထားမႈေလးေတြပဲ ဒီအရြယ္မွာေမွ်ာ္ကိုးတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအဘိုးႀကီးေနရာမွာ ဥပမာ- လီကြမ္ယုက တားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ စည္းကမ္းလိုက္နာပါတယ္ဆိုတဲ့ ဒရိုင္ဘာေတြ ဘယ္လိုေနမလဲမသိဘူး။

    ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံအတြက္ စည္းကမ္းက ႏုိင္ငံသားတိုင္း လိုက္နာရမယ္ဆိုေပမယ့္ တလြဲဆံပင္ေကာင္းတဲ့ စည္းကမ္းေတြဆိုရင္ ႏုိင္ငံသားေတြက ျပင္ဆင္ႏုိင္စြမ္းရွိရပါမယ္။ အစိုးရက ဒီစည္းကမ္းလို္က္နာရမယ္ဆိုလို႔ မ်က္ကန္းတေစၦမေၾကာက္ လိုက္နာတိုင္း ႏုိင္ငံသားေကာင္းမပီသပါဘူး။ အျမဲတမ္း လူသားတုိင္းအတြက္ အႀကိဳးရွိမယ့္ စည္းကမ္းကို ျပည္သူေတြကပဲ ပဲ့တင္ရုိက္ႏုိင္ပါတယ္။ အစိုးရကလည္း သူခ်မွတ္တဲ့စည္းကမ္း သူကိုယ္တိုင္လိုက္နာရမွာျဖစ္သလို၊ စည္းကမ္းေတြဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ အံ့ဝင္ခြင္က်ျဖစ္လား ဘယ္နားျပင္သင့္လည္း ဘာေတြေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးသင့္လဲ လႊြတ္ေတာ္နဲ႔အျမဲတမ္း တိုင္ပင္ေနရမွာပါ။
    စည္းကမ္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မလိုက္နာရဘူးမဟုတ္ဘူး လိုက္နာရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အခုလို လိုအပ္တဲ့ အခ်ိန္ၾကရင္ေတာ့ စည္းေတြ ေဘာင္ေတြကို ရုိက္ခ်ိဳးရဲတဲ့ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့စိတ္ဓာတ္သတၱိ လူသားတိုင္းအတြက္လိုအပ္ပါတယ္။

    ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဒီႏုိင္ငံမွာ ကိုယ့္အဘုိးအရြယ္ေတြ၊ အဘြားအရြယ္ေတြ ေဟာ္ကာစင္တာမွာ ပန္းကန္လိုက္သိမ္းေနတာတို႔ အိမ္သာမွာသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေနတာတို႔ ျမင္ရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ တစ္မ်ိဳးႀကီးပဲဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာလည္း အဘိုးအရြယ္ အဘြားအရြယ္ေတြ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းတရားအားထုတ္ေနတဲ့လူေတြရွိသလို ေတာင္းစားေနတဲ့ အဘိုးအဘြားေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါေပမယ့္ အဘိုးအရြယ္ အဘြားအရြယ္ေတြ လမ္းမေပၚမွာ စည္းကမ္းမဲ့ ေတာင္းေနတာလည္း တတ္ႏုိင္တဲ့လူက တတ္ႏုိင္သေလာက္ ကူညီၾကပါတယ္။ စည္းကမ္းမဲ့ လိုက္ေတာင္းေနလို႔လည္း ဘယ္သူမွအေရးမယူပါဘူး။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ စီးပြားေရးစနစ္ေၾကာင့္ဆိုတာ လူတုိင္းသိပါတယ္ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားေရးစနစ္ေကာင္းလွပါတယ္ဆိုတဲ့ ဒီႏုိင္ငံႀကီးမွာ အဘိုးေတြ အဘြားေတြ အိမ္သာေဆး သူမ်ားစားၿပီးသားစားပြဲလိုက္ရွင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံက အဘိုးအဘြားေတြကမွ သက္ႀကီးသူကိုရုိေသရေကာင္းမွန္းသိတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စနစ္မေကာင္းတာေတာင္ အပုံႀကီးသာေသးတယ္လို႔ေျပာခ်င္ပါေတာ့တယ္ဗ်ာ။

    ဒီပို႔စ္ေရးတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တမင္တကာ အျပည့္အစုံမေရးပဲခ်န္ထားတာပါ။ ဖတ္တဲ့လူေတြ ျဖည့္စြက္ေတြးႏုိင္ေအာင္လို႔ပါ။

    ReplyDelete